• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Mitt tog också tid men ditt tar verkligen lång tid.
Varför.?
Jag vet inte varför riktigt, har inte velat skicka och fråga så mycket heller i onödan.
Inget speciellt som jag vet som gjort att det ska ta mer tid dock.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Vart exakt kan man se värderingen på en bostadsrätten ?

Du kan titta på vad andra i ditt område har sålt sina lägenheter för (på t ex hemnet) eller så kan du ringa en mäklare som säljer i ditt område och fråga vad en liknande lägenhet som din är värt. Man kan även få gratis värdering ibland av olika firmor men det förstår jag känns jobbigt just nu, att en mäklare ska komma och kolla på lägenheten, det kan väcka frågor fr barnen t ex.
 

maggan carls

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Mitt tog också tid men ditt tar verkligen lång tid.
Varför.?
Jag fick inledande i juni, beviljar i september. I oktober blev det överklagat av ett bolag som inte blivit upptagen i betalplanen. Det blev skickat till tingsrätten o jag höll med att de också skulle finnas med i betalplanen. Det gick åter till KF i i början på december. Jag mailade dem i mitten på december o det stämde att de fått tillbaka den, men de hade inte tid att gå igenom den förrän efter julledigheterna. Så där står jag...inte fått någon ny betalplan och inte hört ett knyst. Tro om de är överhopade med jobb??? Så 3 veckors väntan ser jag som lite..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej!

Jag ställde frågan 2 ggr till KF både muntligt och skriftligt.

svaret nedanför fick jag:
om skulderna ännu inte hamnat hos oss och vi beslutar att inleda en skuldsanering för dej så kommer inte heller din bostadsrätt att bli föremål för eventuell utmätning.

Det var typ det jag skrev ja..
"Att den inte kan utmätas om sanering inleds är inte så konstigt, det vore olagligt."
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Mitt tog också tid men ditt tar verkligen lång tid.
Varför.?
Och för mig har det gått tre mån sen betalplanen godkändes. Detta då en borgenär inkom med skulden efter att betalplanen skickades ut. Och nu dröjer de dessutom med sitt svar. De övriga 28 borgenärer har svarat utan invändningar, så det är ju positivt men att denna smslåneföretag skapar så onödig fördröjning är irriterande. Mailade min handläggare för en vecka sen och fick då veta att de ännu inte svarat.
 

Matte

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
29 Februari 2012
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
32
Poäng
157
Och för mig har det gått tre mån sen betalplanen godkändes. Detta då en borgenär inkom med skulden efter att betalplanen skickades ut. Och nu dröjer de dessutom med sitt svar. De övriga 28 borgenärer har svarat utan invändningar, så det är ju positivt men att denna smslåneföretag skapar så onödig fördröjning är irriterande. Mailade min handläggare för en vecka sen och fick då veta att de ännu inte svarat.
Vilket sms låneföretag är det som dröjjer?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Och för mig har det gått tre mån sen betalplanen godkändes. Detta då en borgenär inkom med skulden efter att betalplanen skickades ut. Och nu dröjer de dessutom med sitt svar. De övriga 28 borgenärer har svarat utan invändningar, så det är ju positivt men att denna smslåneföretag skapar så onödig fördröjning är irriterande. Mailade min handläggare för en vecka sen och fick då veta att de ännu inte svarat.
Det är så frustrerande då vi gäldenärer måste hålla deadlines men borgenärerna får göra som de vill.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Det är så frustrerande då vi gäldenärer måste hålla deadlines men borgenärerna får göra som de vill.

En gäldenär är väl inte mer utsatt än vad en ”vanlig” person är i relationen med företag och åtaganden dom/oss emellan?
Vi ska alla betala i tid annars blir de ”andra bullar”... Att sen inte företagen uppfyller sina åtaganden är inget ovanligt vare sig man är en gäldenär eller ej.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp